Turbopolnilnik ali samo turbo je rotirajoča naprava, ki poveča pritisk zraka in s tem maso zraka, ki vstopi v valje pri batnih motorjih. S tem poveča moč motorja in termodinamični izkoristek. Turbopolnilnik uporablja energijo iz izpušnih plinov, ki se pri navadnem motorju izgubi. Motor je sposoben razviti več moči, kot atmosferski (nepolnjeni) motor.
Turbino poganjajo izpušni plini, ki imajo na izhodu iz valjev še nekaj energije. Turbina je z gredjo povezana s kompresorjem, ki stiska zrak preden vstopi v valje. Turbina se vrti pri zelo velikih obratih (odvisno od velikosti), nekje 50 000 - 400 000 obratov na minuto.
Turbopolnilniki se uporabljajo v avtih, tovornjakih, letalih, vlakih, ladjah, motorjih, in marsikje drugje. Najbolj pogosti so na bencinskih (Otto cikel) in dizelskih motorjih.
Tujek je katerikoli objekt, ki vstopi v turbopolnilnik skozi vhod zraka. Ko tujek vstopi v sistem, bo turbopolnilnik v kratkem času poškodovan.
Znaki vstopa tujka v turbopolnilnik:
Olje je zelo pogosto zanemarjeno pri diagnosticiranju okvar, kakorkoli, čisto in filtrirano olje je zelo visoko na popisu prioritet in jamči za pravilno delovanje turbopolnilnika. Onesnaženo olje bo zelo hitro povzročilo okvaro na nivoju komponent in eventualno pripelje do popolne odpovedi turbopolnilnika.
Znaki onesnaženega olja so najpogosteje naslednji:
Puščanje olja je lahko posledica številnih faktorjev, ki najpogosteje izhajajo znotraj polnilnega in turbinskega ohišja.
Pomanjkanje kvalitetnega mazanja pogosto vodi do katastrofalne poškodbe na sklopih ležajev znotraj nekaj sekund po začetku delovanja turbopolnilnika:
Znaki slabega mazanja:
Izraz, ki ga uporabljamo, ko turbopolnilnik dela iznad svojih/tovarniških zmogljivosti
Overspeeding najpogosteje povzroča:
Vsak proizvajalec ima svojo označbo turbopolnilnika, za lažjo orientacijo je spodaj predstavljenih nekaj slik kje poiskati ustrezne kataloške številke:
Ko locirate identifikacijsko ploščico, imamo dve možnosti:
Ko locirate identifikacijsko ploščico, imamo dve možnosti:
Potem, ko smo našli identifikacijsko ploščico, obstaja nekaj možnosti:
Potem, ko smo našli identifikacijsko ploščico, obstaja nekaj možnosti:
Potem, ko smo našli identifikacijsko ploščico, obstaja nekaj možnosti:
Turbopolnilniki so morda najkvalitetnejši del avtomobilskega motorja, ampak se tudi lahko poškodujejo. Spodaj vam dodajamo nekaj nasvetov, ki lahko podalšajo življensko dobo vašega turbopolnilnika:
Poleg obnovljenih turbopolnilnikov imamo v ponudbi tudi nove turbopolnilnike različnih proizvajalcev: